torsdag 4 februari 2010

Tanken

Tanken med bygget är att barnen ska få ett varsitt rum. Vi har spånat på lite olika lösningar: Lyfta huset, lyfta taket m.m. Men så kom min sambo på en kväll att varför inte utnyttja höjden vi har under huset. Det är 140 cm under hela huset med en färdig bottenplatta.
Hans förslag var att vi höjer upp det befintliga golvet i vänstra delen av huset, där alla sovrum ligger idag. Plus att vi öppnar upp taket till nock så får vi 1 meter till där. Så vi gör alltså två våningar i halva huset. En halvtrappa upp och en halvtrappa ner. Tyckte det lät bra och dagen efter hade jag ritningarna klara!
För att citera min mamma: Hur dum får man vara! Och då mena hon min sambo. Inte för att det var ett dumt förslag utan för att han givit mig hela handen. För det var egentligen bara ett sett för honom att få tyst på mig denna gång. Men nu så är vi igång. Han har nog ångrat sig många gånger över vad han sa men vet att det blir nog bra ändå. Det ska bli en himla kul och annorlunda ombyggnad iallafall!



Nu står jag i hallen och fotar mot den blivande trappen. Dörrhålet kommer breddas lite så att det finns plats för både en trapp upp och ner.

Inga kommentarer: