onsdag 5 maj 2010

Mormors stuga


I söndags när min storebror fyllde år passa jag på att gå upp på hans vind och hämta mormors gamla stuga. Min mormor blir 84 i år och stugan har hennes pappa gjort till henne av en gammal sockerlåda. Jag har tingat denna stuga sen jag vet inte när och nu har jag äntligen tagit hem den. Kanske inte den bästa tiden nu när vi komprimerat vårt hem och håller på att bygga om, men den får stå i verkstaden så länge. Den ska fixas till lite också. Ena fönstret har en spricka och fodret var lite slitet på vissa ställen. Möbler behövs och där vet jag inte hur jag ska göra? Jag tror stugan är mer av skala 1:10 än 1:12.
Taket går att vika upp så man har fri sikt över hela stugan.


Korkmattan trodde min mamma var orginal men tapeten ny. Även hon lekte med stugan när hon var liten.

När man fäller upp taket så kan man se att det står bitsocker i taket.

Inga kommentarer: