fredag 28 maj 2010

Vem behöver gymmet.....

...när man har en stor jordhög på tomten?! Vi tänkte dra ut den på tomten för att jämna till gräsmattan lite men det är så himla mycket sten. Var gör man av den då? Sen fick vi erbjudande att lägga sten och jord på grannens tomt. Jättebra men väldigt tungjobbat. Lassa skottkärran ut från vår tomt in på deras och skumpa över typ en åker. Sten väger en hel del så nej det orkar jag inte. Sen så tror jag min bror sa att vi skulle lägga allt på vänster sida utanför och göra en mur. Jag fundera lite på det och ja det kan bli riktigt bra. Plus att det kommer rymmas rätt mycket sten och jord i den rutan.

Här kan ni se början till jordhög. Från trappen och utmed gången ska vi gjuta en mur som sen går in i vinkel mot de vita buskarna. Muren kanske inte kommer upp i år men jag kan iallafall flytta över allt dit i en hög så vi får lite gräsmatta på resten av tomten.
Här har vi resten som ska flyttas över. Det är väl bara en skottkärra eller två, kanske 100.

Inga kommentarer: