fredag 15 augusti 2014

Tonårshäng.

Ledig fredag och jag tog med M och hennes två kompisar till klätterhallen.


M har grönt kort sen hon gick på klätterskola så hon kunde säkra mig och jag fick klättra lite med. Nu var det ett tag sen jag fick klättra så lite läskigt var det. Gäller att lita på den som säkrar och på sig själv att man klarar hålla fast i de små klumparna på väggen. Som ovan blir man fort trött i armarna. Men övning ger färdighet och jag hoppas att jag får klättra mera!


M's kompisar gick en grundkurs för att få ta grönt kort så de skötte sig själva med instruktör.




Efter att deras kurs var slut prova tjejerna lite bouldering innan armarna sa ifrån och vi begav oss hem igen. Trevlig dag med tonårstjejerna!



1 kommentar:

Hannis sa...

Perfekt sätt att umgås!!

Var på mässan i Älvsjö.
Kul men ingen sådär jippie-känsla.

Nu, slåss med symaskinen en stund till.
Det där med att klippa rakt är tålamodsprövande=))

Kram Hannis