fredag 24 juli 2015

Bila runt...

För lite mer än 2 veckor sen drog vi iväg på semester.
Tanken var att vi skulle bila runt/upp till Finland. Vädret var inte så roligt och tältsemester i regn locka inte jätte mycket! Sen så gick inte bilen igenom besiktningen. Fick tid till bilmecken på måndagen och mannen besikta om den på tisdagen. Fanns inga båtbiljetter kvar så vi var tvungna att köra runt oavsett väder. Vi tog mannens bil, betydligt mindre plats men med minimal packning och kajaken som takbox fick vi plats och på onsdagen gav vi oss iväg.

Vår första anhalt var Höga kusten bron och där boka jag en stuga medans vi åkte. Regn hela vägen och en sen middag i vår stuga granen.

Två våningssängar fanns så jag låg på golvet med Smilla. Vi hade tagit med ett liggunderlag och sovsäck. Sådär skönt att sova på hårt golv men men. På morgonen tog vi hotellfrukost vid Höga kusten bron innan vi åkte vidare.

Andra dagen drog vi oss upp till Haparanda och Kukkolaforsen där jag boka en lite större stuga för natten. Denna camping har blivit lite av en favorit. Jätte mysigt ställe precis vid forsen och på andra sidan har man Finland.

Utsikten från vardagsrumsfönstret.

Tredje dagen var det faktiskt uppehåll, ett tag i alla fall!
De andra två dagarna hade vi uppehåll i ca 15 min totalt. :) Härliga sommar!

Frukost även här lite lyxigare innan vi körde de sista 55 milen till de finska skogarna.