söndag 1 november 2015

Produktiv helg

Då var den här helgen snart slut och höstlovet. 
A kom hem i fredags från Strömsholm efter en bra vecka hos stora syster. Hon var så nöjd så och de verkar ha haft det himla bra tillsammans. Kul när de kan umgås så!


Jag har börjat med en ny kaninbur. Skruvat ihop stommen och hunnit grunda den 2 gånger.
Lekstugetaket har blivit bytt. Taket var ruttet och verkligen behov av en renovering. Börja bli lite akut då det ska flytta in 2 kaniner där nästa vecka. Den buren som var därinne har jag också börjat bygga om så det har varit en bygghelg. Skönt att få klart en del "att göra saker".


Jag och N tog oss en promenad med Smilla i fredags och då ville hon helt plötsligt gå långa rundan?? Va`? Hon som går kortast möjligast. Jo, hon ville gå förbi golfbanan och leta golfbollar. 8 stycken hitta vi (jag). Bra fångst!


Fint höstväder fick vi igår och lite gråare idag men men.


I lördags fick jag och A gå och gömma oss i skogen. Smilla skulle leta upp oss. Vi klättra upp i ett träd och satt där och vänta och vänta. Tillslut kom hon och hon hitta oss. Duktig hund!
Så helgen har varit bra och den har tillbringats i största del utomhus.
Hoppas er helg varit bra och att veckan fortsätter så!



2 kommentarer:

Hannis sa...

Jädrans vilken händig som bygger egen kaninbur!
Bra jobbat=))

Och bra jobbat av Smilla!
Min pälsboll skulle inte hitta mig tror jag.
Förmodligen skulle han följa ett tikspår istället och springa vilse!

Kram Hannis

Hemma på Sjuan sa...

Så duktiga ni har varit. Och vad duktig Smilla är, våra vovvar älskar att leta efter oss i skogen :) Kram