söndag 17 juli 2016

Våga sig ut....

De som inte orkar se små kaninungar behöver inte läsa vidare....

I fredags blev B-kullen 2 veckor och då börjar de röra lite på sig.
Idag har jag hört de röra sig i boet och en liten titta fram i hålet men nä ut vågar den inte.
Så nu på kvällen stod jag och myste med mamman och hennes stora tjej.
De dök då upp en och titta ut och tog sen ett skutt ut och sen snabbt in igen.


Jag titta ut en stund senare igen och stod en stund och då var det mer rörelse.
Lilla Bus som A har döpt denna unge till hoppa in och ut flera gånger och våga sig även fram.




Tjejerna kom ut så då kom de och titta. 
Lilla Bus kom fram och lät sig klappas och kura då ihop sig som en boll.
En annan unge hoppa ut men snabbt in igen.


I morgon kanske fler vågar sig ut.

Hoppas ni har haft en bra helg!
Här har det fixats lite med trappen till altan och utehage.
Varit och köpt mig en ny cykel också. N fick också en.

Nu väntar en jobbvecka innan det är dags att ta semester igen.

2 kommentarer:

Nilla Q sa...

Men huuuur söta!?!?


Kram Pernilla

susanne lindén sa...

Tack för din kommentar hos mig! Vilka härliga bilder på söt kaninunge!