tisdag 20 september 2016

Härliga morgon

På helgerna är det jag som går ut med Smilla på morgonen. Hon och jag är morgonpigga och ute innan kl 7. N är oftast också vaken men hon vill inte gå ut då, ligger i soffan och kollar tv istället.


Den tiden är allt så lugnt och fridfullt ute. Knappt någon som är uppe, kanske möter någon enstaka bil men annars tomt. Klart och fint väder är inte fel det  heller.
Så en PW innan kl 7 kan jag rekommendera! :)


Brukar bli en runda på 40 min, nu tar det 5 minuter extra av någon anledning....
Bilderna tog jag i helgen på lilla rundan som det fick bli då N var hemma själv.
Mannen och A var ute och vandra o tälta i skärgården. Tur med vädret hade dom!

4 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Visst är det härligt på morgonen!
Men jag går upp så tidigt när jag jobbar så på helgerna blir det sovmorgon för det mesta.

Kram Agneta

Hemma på Sjuan sa...

Mysigt med morgonpromenad. Vi är ute innan kl halv sex men det är bara jag som är pigg, hundarna är rätt morgontrötta ;) Kram Suss

Home2tiny sa...

Håller med dig, bästa stunden på dagen den där morgonpromenaden, när allt är lugnt och stilla, energigivande som bara den. Kramisar Tina

The Swedish Wildflower sa...

Vad fin hon är Smilla där i morgonljuset och vilken mysig stund ni två delar på era morgonrundor. Jag gillar både morgonpromenader och kvällspromenader. Vackra var och en på sitt sätt. Och ett lugn som jag gillar.

Ta hand om er och ha en fin helg med fina morgonrundor kära Kia.♥

Kram Lotta