måndag 6 februari 2017

Proffs eller hata handboll


Lille V är van handbollssupporter. 
Antingen blir han handbollsproffs eller så kommer han hata det när han blir större.
Nu tycker han det är rätt kul och följer spelet.
I helgen var det handboll både lördag och söndag.


A spela cup på lördagen. 
2 matcher blev det, skulle varit 3 men en inställd.
Blev vinst i båda.



Sista matchen blev oväntad.
Himla jämn i början, ledde med 1 mål.
Andra halvlek hände typ ingenting från något av laget.
Rätt tråkig halvlek.
Sen drog det andra laget ifrån och ledde med 2 mål och 1 minut kvar.
Då vakna en tjej till i laget och gjorde 2 snabba mål.
15 sekunder kvar och motståndarna har anfallet, tappar bollen.
A får tag i den och från mer än halva plan skjuter hon mot mål.
Jag tänkte att det var ju långsökt men den gick in!!!
Vilken grej!! Alla var nog lika chockade.


A fatta inte först att det blev mål utan titta på sin tränare som skrek av glädje.
Jag själv stod och hoppa uppe på läktaren.
Hela laget stod och hoppa och skratta av glädje.
Tyckte lite synd om den andra målisen....
Men kul var det för oss andra.


2 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Klart att lillkillen kommer bli handbollsproffs!
Hoppas ni klarar er undan bacillerna du och han!
Kram/maria

Hannis sa...

Vilket mål!! Hon måste vara galet stolt=))

Men du, när man korsar kaniner, blir det en ny ras då eller är det "bara" som en blandis?
Jag tänker på när man korsar vissa hundar och skapar en ny ras.
Spännande! Måste vara kul med allt det här.

Jag skulle behöva en herrgård...
Just nu rensar jag ut för att få plats, dagens lyxproblem, hehe

Kram Hannis