lördag 17 april 2010

Högen


Igår morse kom den lilla grävaren hit. Min pappa kom strax efter och sen så satte han i gång att gräva å gräva. Han börja på framsidan och jobba sig runt hörnet. Högen den bara växte å växte. Regna lite på förmiddagen men sen så sken solen, så det här rusket de prata om såg vi aldrig. Vilken vi var glada för!

Själv så fortsatte jag att riva lite altan.


Idag så satte sig sambon i grävaren och lekte lite innan min pappa kom och fortsatte. Jag elda upp allt jag rivit igår och även idag var det fint väder.

Vi kom fram till att vi kanske inte behöver riva all altan på baksidan utan kan spara en bit. Men det hänger lite på om vi ska ha ett fönster till nedervåningen eller inte. Jag ville ha ett litet fönster på sidan för att få in lite mer ljus men nu har vi bytt plats på toa och datahörna så det kanske inte behövs något där.

Men annars så blir baksidan några plankor mindre än det här.




Sandlådan omringad av stora stenbumlingar.


Inga kommentarer: