torsdag 29 april 2010

Stilla

Just nu står husbygget lite stilla. Något grävande av jord har inte blivit av heller. Jobbat och nu regn. Det försvinner ingenstans iallafall, jag vet var det ligger om jag får lust. Sen så har jag lite nedräkning för officiellt så ska snickaren komma på måndag, men tror att han kan bli senare lagd vad jag hört. Hotar att sambon får jobba så länge, bara nån gör något. : )
Det ska bli jättekul att se huset växa upp igen!
Men när allt står still så kommer man på annat att göra. Fick hem en båttidning igår och där stod det om en båt som var väl isolerad och ingen kondens. Vilken dröm! När vi vaknar upp i vår Albin Vega så droppar det från taket. Kan bero lite på att vi är 5 stycken och en hund men ändå. Så nu är jag inne på att riva ut allt och isolera båten ordentligt. Få se vad sambon vill. Han är inne på att slipa ner hela båten och lacka om den så varför inte insidan också?! Kan säga att den inte ska komma i vattnet i sommar då vi har huset att fixa med. Bra höst- och vinterprojekt.

Inga kommentarer: