fredag 22 oktober 2010

Väder

Igår när jag och Zigge gick en promenad på dan så var det jätte fint väder. En som vi gick förbi höll på att elda och då tänkte jag att det ska jag också göra i helgen om vädret är bra. Elda upp det sista som ligger och städa lite på tomten. Plocka undan sommar leksakerna, cyklar, studsmattan, plocka in mina solcellslampor och spindeln i rabatten så den inte fryser när vintern kommer. Det var min tanke!



Imorse när jag skulle köra barnen till skola och dagis så regna det ner blötsnö. Riktigt blaskigt var det. Plusgrader var det så det kommer inte lägga sig. När jag kom hem igen så gjorde jag sällskap med M till bussen eftersom jag skulle ut med Zigge. Hon tyckte det var så mysigt med snö, det tycker jag också men jag sa att det här kommer inte lägga sig. Men snön gav sig inte och när jag hade städat klart huset vid lunch så låg det där. Det var vitt ute och rätt mycket dessutom!




Det var det här som skulle in innan snön kom! Fast jag tror inte det här kommer ligga kvar. Nu har det slutat snöa och det är plusgrader så jag får väl hem sådär härligt blöta barn sen.
Trevlig Helg!

Inga kommentarer: