onsdag 5 juni 2013

Stallet

Igår hade M ridning och eftersom sambon var ute med jobbet så fick jag åka och hämta. Det är hans uppgift annars. Så N och jag plocka upp A från handbollen, hon fick middag i bilen, och sen till stallet. Vi hann se en stund innan de sluta. M red barbacka och efter dom kommer en annan grupp och då var det en som skulle ta över M´s häst. Hon var nog inte beredd på att rida barbacka men det är bra övning. : )




I hagen stod några Basjkirhästar och titta på oss så vi gick dit och klappa lite. Jag gillar de här hästarna, de har ett sånt härligt flow när de rider lektioner. Basjkirhästarna lever alla i samma flock så det är ingen heraki som det kan vara på andra ridskolor.








A och N fick hjälpa M och hennes kompis med hästen. Borsta och fixa och sen fick N leda ut den i hagen.


A och jag hitta denna lilla sötnos i en box i stallet. De skulle tydligen finnas två men den ena var på upptäcksfärd nånstans. A hade aldrig träffat en kattunge förut och ville självklart ha en. Vem vill inte ha det??

 
Hem med 5 tjejer i bilen, släppte 2 på ett ställe och sen hem med resten för att få dom i säng. A hade frågat mig vad läraren mena med lätt ställd, så jag bad henne fråga sin syster. M förklara och visa och A lyssna intresserat. Kul när de kan prata normalt utan tjafs och att de tar tid för varandra. Guldstunder!

2 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Men så mysiga bilder.
Och en sådan söt liten kattunge, de är ju bara för gosiga.

Snygga rosstöd med, ska bli fint att se dem färdiga sen med rosorna kringlande upp för dem.
Ha en skön Onsdag, kram Malin

Hannis sa...

Åh...en stund i stallet skulle jag inte tacka nej till!
Hur blev det för dig, har du ridit något mera?

Kram Hannis