lördag 1 augusti 2015

Tillskott i familjen

Här har det pratats om att N och A vill ha kanin. De har inga hamstrar kvar och jag sa kanske efter semestern. Som mellan många andra syskon är det en del tjafs om helt onödiga saker, så i Finland så sa jag att om ni kan hålla sams en dag får ni en kanin. Inget gnäll, tjafs eller otrevligheter mot varandra. 2 dagar får ni buren också annars får ni bekosta det själva.
Kan säga att de fick kämpa och man märkte att de bet ihop vissa gånger, inte helt lätt att inte slänga ur sig någon syrlig kommentar....
De fick inte veta förrän vi var på svensk mark om de klarat det. Var rätt skönt med trevligare atmosfär! :)


De klara det och när vi kom hem så kolla vi uppfödare och ut kolla bur. Åkte och titta på kaninungar och 2 blev tingade. Rasen är lejonhuvad och en tjej och en kille flyttar in om 2 veckor. Vi bestämde att lekstugan fick bli bur så operation bur bygge satte i gång.


Det har snickrats och målats. Både inne och utebur.



Mannen har fått direktiv på vad som ska sågas m.m.


Buren bli jättefin och är gjord med 2 hus så vi kan dela av på mitten sen när de blivit könsmogna. Alla nöjda och glada.


Men så kan vissa få lite knäppa idéer!
Det som var barnens grej att skaffa kanin blev visst mammans.
I dag köpte jag mig en dvärgvädur 3 månader gammal. 
Min man tycker jag är galen! 


Visst är hon söt min lilla Bianca!


Nu måste vi bara bygga en till bur eftersom hon tog deras bur.....

2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vad roligt med tillökning. Visst är det svårt att motstå de där husdjuren. Kram Suss

Hannis sa...

Haha, underbart att du blev med en liten söting också!
Blir värsta farmen hos er snart=))
Kram Hannis