söndag 16 oktober 2016

Lilla ridskolan

Varannan lördag har N lilla ridskolan.
Igår var det tredje gången och lika som första var M hemma och var med.
Förra gången gick det inte så bra. Något stämde inte och N ville inte alls.
Så hon och pappa åkte hem igen....


Denna gång red de i ridhuset och N fick hästen Bobosj.
Ledarhästen som M som ridit på samma ställe förut kände honom som Kungen.
Han var snäll och det är nu N´s favorit.


M gick med i början men sen kom hon upp till mig på läktaren.
N ville klara sig själv och hon har ju gått på ridskola förut så det var inga konstigheter.


Den här gången tyckte hon det var kul och det såg så ut på henne också.


Inte alltid fokus framåt men men....


De fick även trava kortare sträckor och det var inga problem.
I somras när hon red hon bonden trava hon runt som bara den.
Kul när det går bra!
I morgon är det A´s tur att rida på samma ställe.

Hoppas ni haft en bra helg!

4 kommentarer:

anettan sa...

Jag beundrar er som håller på med hästar, ett så vackert djur men jag är lite rädd för dom faktiskt. Kram Anette

Home2tiny sa...

Härligt när allt stämmer, jag har aldrig själv ridit men det ser så himla kul ut. Kramisar Tina

Hannis sa...

Så härligt att hon får ta tiden på sig att hitta sin egen säkerhet!
Då blir det bra=))

Håller tummarna för att du snart har en liten på armen!
Ser fram emot att få se bilder på ännu ett mirakel!
Kram Hannis

Maria - Wikers Liv sa...

Det är så kul att se när barnen rider, se deras glädje. Jag som allra helst håller mig på behörigt avstånd imponeras verkligen av hur de kan hantera de stora djuren! Fast jag har kommit en bit på väg med min "hästrädsla". Nu kan jag t o m hålla i vår Egon i tränset, när han står i boxen och jag står i öppningen ;)
Kram/Maria