måndag 24 oktober 2016

Lugn helg

Det blev en lugn helg med lite tråkigt väder.
Blåst en hel del och så lite regn på det.
Men men man ska inte klaga, vi har haft fint väder väldigt länge.....


N hade hemma match i lördags. 2 matcher blev det för henne.
A och extra barn fick stå i kafét och hjälpa till.
En förlust och en vinst blev det. 
Sista matchen var spännande, var på håret men det gick!


Nu är det lite paus från matcher. 
A tror jag har ledigt 1 månad se börjar det igen med en match per helg.
Blir så när de blir större. Istället för flera samma dag så blir det 1 åt gången.
Därmed fler helger....


Lite fix blev det i helgen också.
Luckorna till våra skåp i vardagsrummet kom på plats.
Jag tog mig en sväng till Ikea i fredags och bytte de som vart fel.
Utemöblerna blev täckta.
Delarna till en bänk som ska stå i hallen blev tillsågade.
Nu väntar de på att sättas ihop och sen målas.
Skynda långsamt....

Nu väntar en ny vecka med nya möjligheter.

2 kommentarer:

The Swedish Wildflower sa...

Vilken fin helg ni har haft Kia med både matcher och hemmafix. Och skynda långsamt tycker jag låter trevligt. Jag känner själv att tempot på något vis lugnar ner sig på hösten. Kanske är det för att sommaren är så intensiv för oss lantisar som det känns som hösten erbjuder ett lite lugnare tempo. Mer skynda långsamt än sommaren...
Jag älskar det fyrverkeri av färger som hösten bjuder på just nu och blir kanske just därför lite mer förlåtande de dagarna då solen inte visar sig. Att alla de där färgerna på något vis väger upp lite avsaknaden av solsken.

Var rädd om dig kära Kia och hoppas att du och familjen får en fin vecka.♥

Kram Lotta

Maria - Wikers Liv sa...

ja, barn och aktiviteter det tar sin tid ;) Men det är ju bara bra att de har något att göra!
Nu i helgen ska vi ha en lugn hemmahelg med tid för fix. Ska bli skönt!
Kram/Maria