tisdag 1 november 2016

Barnvakter


Tänk vad bra han ska ha det våran lillebror.
3 stycken storasystrar som kan ta hand om honom.


 Han behöver än så länge inte ligga själv speciellt länge.
Alltid någon som vill hålla.


Även M är hemma då han lägligt kom lagom till höstlovet.
Så alla kommer vara hemma med honom första veckan.
Vilket lyx!


Smilla dock är lite skeptisk....
Tycker han låter lite konstigt.
Den där lilla saken som även luktar lite annorlunda gör ljud i från sig.
Sen så är han inte så aktiv trots att hon buffar på honom.
Hon vet inte riktigt hur hon ska bete sig med honom.
Går han att leka med??

3 kommentarer:

The Swedish Wildflower sa...

Åhhh, vilken underbar nyhet! Ett stort grattis till er alla och vilken fin liten ny familjemedlem. Vad underbart att ha 3 systrar som kan överösa en med kärlek och trygga famnar. Och Smilla kommer säkert bli en lika beskyddande barnvakt hon också. :)

Stora grattiskramar till er fina familj.♥

Kram Lotta

Hemma på Sjuan sa...

Men åhh stort grattis till er!! Detta har jag missat... Vad roligt med en liten lillebror och jag förstår att han blir bäl omhändertagen, kram Suss

Mycket annat & lite betong sa...

Jag förstår att Smilla undrar. När jag fick mitt första barn hade jag en sheltie. Hon verkade nästan generad, ville inte riktigt titta på bebisen när någon såg på, vände bort huvudet. Men sen hon vande hon sig och gillade vår lilla unge.

Kram Agneta