lördag 5 november 2016

Motvikten är borta.

Min graviditet har varit lätt. 
Lider inte av att magen växer och jag har inte haft några krämpor.
Hade jag inte med de andra heller. 
Väldigt skönt då foglossning och lite allt möjligt kan slå in.
Har rört på mig i stort sett hela tiden.
Tagit mina powerwalk om en med lite sämre tid än vanligt.
Kondisen är väl det som gjort sig till känna av att bli sämre.


Men nu när lilleman har kommit ut så märker man att man har lite att jobba med.
Motvikten är borta och jag blir trött i ryggen.
Magen som stötta upp är borta och nu gäller det att få tillbaka magstödet.
Så lite sakta och säkert är det dags att bygga upp kroppen igen.
Jobba med bålstabilitet.
Börjar med mammamage appen som tränar de inre magmusklerna.
Funkar bra till alla inte bara nyblivna mammor!!
Sen blir det en hel del promenader.
Rumpan kan behöva sig ett lyft också. 
Den verkar ha sjunkit lite nu på slutet. :)


Men jag tar det slow. 
Njuter av den lilla vi har hemma nu.
Han tar det slow han med.

Trevlig helg!!
Tusen tack för gratulationerna!!

1 kommentar:

Hannis sa...

Det är bra att du tar det slow.
Njut av det ni är i nu=))

Mammamageappen...vad 17 är det?
Även om jag inte har någon mamma-mage ska jag kolla in den!

Kram Hannis

Ps. Så galet söt!!