torsdag 25 juli 2013

Paddling

Kajaken fick följa med till Finland även denna gång men den användes inte lika flitigt som förra sommaren. Blåste en hel del och det var bara barnen som paddla en varsin gång.
 
 
Först ut var M som paddla runt sjön. Förra året paddla hon nog lite varje dag men då var det mer stilla väder.


 
Sen paddla A men hon höll sig inom rimlig räckvidd. Gick bättre i år, förra året var hon mer osäker och tyckte nog det var lite läskigt. Nu prova hon till och med att välta med den vilket är jätte bra att ha gjort!




 
Sen var det N´s tur och hon greja det där galant, precis som förra året.

 
Vi har sagt att vi ska hyra 2 dubbla kajaker här hemma nån gång och paddla allihopa. Ska bara få till det och att vädret ska var bra!
 
Önskar er en skön helg!

5 kommentarer:

Helena sa...

Härliga bilder!Ser så fridfullt ut.
Ang.violer så kan de korsa sig med varandra eller så är det helt enkelt så att den inte blir frö äkta just den sorten du har.
KRAM från mig!

Maria - Wikers Liv sa...

Så fina bilder! Ja kanske inte den med dottern i vattnet då ;) Eller hon kanske inte tycker det i alla fall ;)
Kram och trevlig helg!
/Maria

Hannis sa...

Det där med att välta med den fick jag prova en sommar på något läger...
Fick lite halvpanik innan det var gjort men det gick ju bra=))

Skönt att paddla, avkopplande!

Kram Hannis

FruNeroLindström sa...

Låter som ni haft en härlig tid i grannlandet.
Riktigt cool soffgrupp och så fin miljö ni har stugan i.
Kul med kajak, jag har faktiskt aldrig testat det, bara kanot. Men pappa övade oss i att välta med den med minns jag, viktig och bra träning.
Ha en härlig fortsättning på helgen, kram Malin

Min plats i solen sa...

Underbara bilder och som så ofta slås jag över hur nära naturen ni lever. Hur viktig del naturen är av era liv och det gör mig varm inombords av att se.

Ta hand om er i sommaren.

Kram Lotta