onsdag 3 juni 2015

Veckans recept

Ett lättlagat korvrecept från ica. Någon vitlökskorv hitta jag inte så det blev vanlig grillkorv. Funka det med. Ha en bra onsdag!

Korvgryta med senap och persilja

Bild lånad från ica.se

4 port ris
1 rödlök
2 förp vitlökskorv
4 dl kycklingbuljong
2 tsk dijonsenap
1 dl vispgrädde
150 g majskorn
1 msk majsstärkelse
1 msk hackad persilja

1. Koka riset enligt anvisningarna.
2. Skala och skär löken i tunna klyftor. Skär korven i bitar.
3. Fräs löken 3-4 min i olivolja i en gryta. Rör ner buljong, senap, grädde och majs med sitt spad och låt det koka ca. 5 min. Red ev av med majsstärkelse utrört i lite vatten. Smaka av med salt och peppar.
4. Stek korven i olivolja i en stekpanna och lägg ner i såsen.
5. Vänd ner persiljan i grytan och servera med riset.

3 kommentarer:

Hannis sa...

Nu blev jag hungrig...
Lät gott det!

Kram Hannis

Mycket annat & lite betong sa...

Det tar vi i morgon!
Tack!

Kram Agneta

Villa Ell sa...

Jag gillar enkla matrecept!
Så bra sprunget av tjejerna!

Önskar dig en fin ochh ärlig helg
Kram Sandra