söndag 13 september 2015

Den ridande familjen.

Lördagen starta med att lämna N på handboll, vidare med A till klättringen. Sen kom N och mannen med buss/tåg och mötte upp oss. Vidare till Strömsholm och M. Mannen skulle rida på Laki. :)
Hade nån vision om att galoppera på ängarna men jag tyckte han kunde hålla sig i ridhuset så vi visste var vi hade honom.



Laki blev ompysslad av 3 tjejer innan det var dags för oss alla att provrida.



M börja att värma upp honom innan vi andra skulle prova. Mannen hade börjat få kalla fötter på vägen hit och visste inte om han våga.... Efter så här mycket snack så får han åtminstone sitta upp!


A börja och hon tyckte det var jätte roligt och hon var jätte duktig. Lite skillnad att rida stor häst och ponny. Hon kommer fler gånger och rider.


Sen fick N prova. Stor häst till henne men hon skritta runt där. Ingen trav inte, då hade hon nog skuttat av.


Sen var jag tvungen att prova. Var ju typ 15 år sen jag gick 1 termin på ridskola så det är inget jag behärskar. Har gått på en prova-på-ridning också för några år sen. Jag fick på att trava och det var lite läskigt. Han tog stora steg eller nått så jag höll mig i sadeln och M hade honom på lina. Kunde rida lätt i alla fall!


Sen var det dags för mannen att sitta upp. Inte så kaxig längre och ängarna kändes väldigt avlägsna! Han var nöjd att få skritta runt lite bara.

En härlig helg som tog slut fort.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Älskar att rida! Synd att det är så dyrt, annars hade jag lätt börjat igen.

Villa Ell sa...

Så kul att göra något ihop... Som när hela våran familj hänger timtals i ishallen och kollar hockey
Kram Sandra