onsdag 30 september 2015

Uppåt väggarna


På lördagar är det klättring 10-12 för A. Jag är med och säkrar. Sist så skulle hon och en kille i gruppen få lära sig säkra. A fick prova i somras på klätterlägret så hon hade lite koll.


De var duktiga och klara det hela galant. Såg även att repet saknade en "stoppåtta" som instruktören knytit upp för att kolla om de var med. :)
Killen A säkra med var lite större och tyngre än henne så när han skulle ner så lätta A från marken lite. Men ingen fara repet tar halva vikten så man kan klättra med någon som är tyngre än en själv. 



Halva tiden fick de säkra och andra halvan var det bouldering. Hon fick minst klättra på de röda lederna. Finns grön och blå innan som är lättare. 


Duktiga tjejer och killar i gruppen som kan lära sig av varandra.
Himla bra instruktör också som hjälper dom framåt med bra tips och pep.


Klättring är verkligen A´s grej!

4 kommentarer:

Hannis sa...

Det där måste vara en bra tillitsträning, att släppa taget till sin träningskompis men också samarbeta.
Coolt tycker jag!

Japp, jag har fjällvandrat. Älskar att komma upp till naturen i norr, bergen och terrängen. Det blir total sinnesro!

Kram Hannis
Ps. Oljorna köper jag på Bodystore, billigast där tror jag.

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken duktig tjej ni har!
Och vilken härlig helg i skärgården! Precis som när våra barn var yngre och vi var mycket på sjön.
Så mysigt när man "kryper" in i ruffen på kvällen och sedan frukosten i solen.

Kram Agneta

A House With A View sa...

Wiiiee vad läskigt!! Skulle inte våga, haha :)

Helgkramiz aka

Min plats i solen sa...

Vad härligt att A har hittat sin grej och vad duktig hon är. :) Kanske något jag borde prova någon gång. För att utmana min höjdrädsla. ;)

Ha en fin helg.♥

Kram Lotta