fredag 22 april 2016

Bra o dålig dag

Bianca var beräknad till idag. Börja rycka päls igår på dagen och mot kvällen verka det sätta igång. 


Men som sist så höll hon till i toan istället för sitt fina bo hon fixat. Så jag kände jag måste hålla lite koll för lägger hon dom utanför så klarar de sig inte. Vakna kl 1:00 i natt och ut o kolla, ingenting. Vid kl 5:00 likaså. Nu börja jag fundera på hur det stod till?? Ringde veterinären när de öppnat och fråga. För det ska inte ta så lång tid..... Fick rådet att åka in och sagt o gjort. Hon blev röntgad och det visa 3 ungar varav 1 som var på väg ut men satt fast. Bianca blev snittat och de fick ta ut 3 döda ungar och även ta bort livmoder o äggstockar. Tyvärr så blir det inga småttingar för henne.


Sen har vi Madelina som varit totalt ointresserad av killar som börja rycka päls i måndags?? Kollat varje dag men ingenting. Nä, hon var skendräktig då rycker de päls fast tidigare. I morse skulle jag städa bort boet så hon skulle komma ur det hela och ev paras om. Lyfte bort huset och skulle ta bort halmhögen. Då rör det sig!! I halmet o pälsen låg en liten unge. Jag titta på Madelina och undra vart den kom ifrån men hon satt där helt lugnt och oberörd.


Ropa på A som precis skulle cykla iväg till skolan. Helt otroligt, inte ett dugg har hon visat att hon varit dräktig. En luring! Kom antagligen i tisdags eller onsdags.
Så en liten fick vi idag fast från oväntat håll. Lite glädje i det tråkiga.
Nu hoppas vi att den ska få växa till sig och må bra och att Bianca återhämtar sig ordentligt.
En omtumlande dag!






3 kommentarer:

Hannis sa...

Så tråkigt med Bianca!
Håller tummarna för att hon kommer igen.

Så glädjen då=))
Hon ville vara ifred den lilla rackaren!
Ska bli kul att se hur den kommer att se ut sen.

Kram och fin helg / Hannis

Home2tiny sa...

Både glädje och sorg på en och samma gång.Hoppas verkligen att Bianca återhämtar sig. Svårt att tro att den lilla kommer bli en lurvig kanin. Kramisar Tina

The Swedish Wildflower sa...

Stackars Bianca! Men vilken tur att du lyssnade till magkänslan och kontaktade veterinär. Jag hoppas att Bianca återhämtar sig snabbt och snart mår bra igen. Och vad bra med en glädjande överraskning mitt i allt det tråkiga. En sådan sötis! :)

Ta hand om varandra och ha det gott!♥

Kram Lotta