torsdag 26 april 2012

En snabbis...

.....in på biltema när jag åkte från jobbet innan jag skulle hämta barnen. I förra veckan var jag in på bauhaus och hitta fina amplar som jag skulle vilja ha hängade vid entrén. Tyckte bara de var dyra, tror de kosta ca 250 kr styck utan den där innergrejen som ska vara i, så inte allt ramlar ur. Den behövde man köpa till!
På jobbet igår så kolla jag i biltemakatalogen och hitta en liknande ampel för 59.90 kr med innergrej och konsol. Lite skillnad i pris! Tänkte den kanske är plutt liten eller nått men jag åkte förbi och titta.

Ampel
Från biltema.

Den var helt okej, inte liten alls. Bauhaus varianten tror jag hade mer rutor och kvaliten kanske är bättre men, men den här var MYCKET billigare, då kan jag tröttna på dom utan att det gör något. : ) 3 st fick komma med hem. Ev köper jag nån till så jag kan ha dem på baksidan också. Nu ska jag bara hitta något att stoppa där i och helst hålla vid liv HELA sommaren! Brukar gå sådär med det.

4 kommentarer:

Tina sa...

Det är min stil det, så här hade jag också tänkt. De där amplarna är fina, på Liseberg brukar det hänga sådana som dignar av blomster..

kram

Malin - Ebbas änglar sa...

Hallå där!

Biltema o Claes Ohlson har ofta billiga och BRA alternativ. Brukar löna sig att kolla hos dom.

Ser att du oxå väntar på BÄTTRE väder. Jag är så HIMLA trött på allt regnande o på det kalla råa som följer med regn!!! Hoppas på BÄTTRING snart!

Passar på o önskar trevlig helg.
Kram på dig =)

Mycket annat & lite betong sa...

Så bra!
Vilken skillnad på pris. Ibland lönar det sig att kolla runt lite innan man slår till!

Nu har vi 13 grader och sol, törs vi hoppas?
Trevlig helg!
Agneta

Maria - Wikers Liv sa...

Toppensnyggt! Ja, ibland betalar man nog för mycket i onödan för saker! Jag köper oxå gärna billigare alt när det gäller saker som jag kanske tröttnar på. ;)
Jasså, finns det en farbror Nilsson i saltkråkan oxå? Jag minns bara farbror Söderman å melker :) jag tänkte på den lite alkoholiserade grannen, Abbes pappa ;)
Trevlig helg!
Kram / Maria