söndag 2 september 2012

Skön söndag

Efter haft regn i hela 2 dagar så vakna vi upp till sol idag, så skönt!!
Blev en långpromenad med allihopa, ja M hade inte klivit upp så hon blev kvar hemma. : )
Lite god lunch och sen tog vi tag i lite saker som blivit kvar. Skruva altanen t.ex. Förra året när vi byggde den tog skruven slut så vi skruva lite glesare och idag fyllde vi på med resten. Disskutera lite planer för vår vedeldade bastu som ska fixas. Jag har ju lite mer planer för den som sambon inte vet om. ; )


Ser ni skillnaden på storleken på lavendeln? När jag köpte den så var de lika stora. Den ena stanna i växten och den andra växte som sjutton. Hur kommer det sig, tro?

Ha en skön söndag!

9 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Vedeldad bastu låter ju spännande!! När jag tittar på dina bilder i vänsterkanten så ser jag framför mig att en bastu skulle vara hur skönt som helst när det är så mycket snö ute. Görgott!

Självklart kan jag fixa tavlor med namn till dig istället för orter/städer. Jag mailar dig om det :-) Ha en fortsatt go söndag!

Tina sa...

En bastu skulle jag vilja ha, är ju en riktig fryslort!

kramen

Postadress Torslanda sa...

Ni verkar ha vädret precis tvärtemot oss, här vaknade vi till regn idag efter soliga dagar. Kryddsaxen har flera blad och klipper mkt örter snabbt och smidigt. Ha en fin start på den nya veckan!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vad lustig med lavendeln men det ser väldigt planerat ut men en stor och en liten :)

Kram Ullis

Hannis sa...

Bastu, ja tack!!
Så skönt att slänga sig in i en sån när det är -25!

Visst är det konstigt det där med normalt?
Jag har en arbetskamrat som hela tiden säger "Det där är inte normalt"
Och jag blir lika galen varje gång...

Kram Hannis

Anette Ryan sa...

Älskar lavendel, den är så tålig. Visst är det konstigt att de kan växa så olika när man tycker att man köper dem samtidigt och de ser likadana ut!! Men man kan ju ha fått två olika från olika sändningar eller så. Men snyggt ser det ut ändå.
Du jag kolla in tidigare inlägg och såg före och efterbilderna på tomten. Vilket jobb ni gjort och så bra det blir nu. Det ger mig lite hopp igen för att vi ska få ordning på vår tomt också till slut. Men regnet kan ju få vilken optimist att krokna. Eller hur?
Kram Anette

Maria - Wikers Liv sa...

Bastu! Härligt! I höst kommer jag sakna vårt bastande, då vi inte har någon i nya huset, än ;)
Kram /Maria

Ewa`s Galleri sa...

Hittade just till dig ,fin blogg
Vedeldad basu låter inte alls dumt ,Och vad fint ni bor
Ska titta vidare hos dig
Ha en skön kväll

Team Åsgård sa...

Det där med hemliga planer känner jag igen:))