tisdag 20 augusti 2013

Första skoldagen!

Igår var det skolstart igen efter ett lång sommarlov. N och A har längtat medans M som börjar 9:an hade velat vara ledig mera!
 

Här har vi en som var väldigt förväntansfull och knappt kunde sova på natten. Vakna och var kissnödig och sen ropa på pappa. Då var det något djur i hennes rum. Det han hitta var en mygga som han slog ihjäl. En stund senare ropa hon igen. Jag sa åt henne att komma ner. Hon låg och vände och vred. Vad är klockan? Den är två! Då är det långt kvar....! Vad är klockan nu då?? Snart halv tre, sov nu! Tillslut somna hon men jag sov inte mycket och hade ont i hela kroppen när det var dags att gå upp. Hade legat så stilla och då blir jag helt stel och öm i ryggen. N sov när jag gick upp men när jag klev ur duschen stod hon där färdig klädd och ville ha grönsaker istället för frukt till skolan. När ska vi åka?? : )


A hade också längtat. Hon skulle få ny fröken eller ny magister och hon visste att det skulle komma nån ny klasskompis, det blev 4 nya. M hade krusat håret på henne kvällen innan och satt upp det och så ville hon ha även första skoldagen. Varsin ny tröja och redo för skolan!
 
Tusen Tack för alla era lyckönskningar!!

5 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Åh så spännande ! Stora skoltjejen.
Hos oss har vi också haft skolstart. Stort & spännande

Villa Ell sa...

Grattis!!! Ser ut som ni hade en fantastisk dag! Jättefina bilder!
Här har vardagen och skolan tat fart...

Kram Sandra

mina finaste. sa...

Skolstart är alltid spännande :) Grannens små tjejor knatade iväg och var så söta. Kan nästan själv minnas känslan.

Hoppas att de får en fin termin.
Kram

Hannis sa...

Kan tänka mig att det var svårt att sova inför första dagen!
Hoppas att allt gick bra=))

Kram Hannis

Min plats i solen sa...

Fina skolstartstjejer! Och det där minns man, hur svårt det var att sova inför skolstartsdagen. Även fast man visste att man måste så var det så mycket fjärilar i magen och förväntan att det bara inte gick. ;) Hoppas alla tjejerna fick en bra skolvecka?

Kram Lotta