måndag 25 november 2013

Ålder

Hur har ni det med er ålder? Känner ni er nöjda med var ni befinner er eller har ni åldersnoja?
Jag har kommit halvvägs till 70 och tycker det är helt okej. Man är inte äldre än vad man gör sig! 3 barn har jag klarat av så jag har ingen klockan som tickar iväg för mig. Om jag inte hade haft dom då hade det nog varit en annan sak, då hade jag nog hört klockan ticka.
Fick mail från bästa L för nån vecka sen som jag skratta gott åt. Kan tillägga att hon precis fyllt 42 och det är väl ingen ålder!
 
"Nu har jag haft en anställningsintervju, mkt roligt. En tjej som snart är klar civilekonom. 26 år ung, hon tyckte att hon började bli lite till åren.....skrattretande......
Vad är jag då....mumiefierad.."
 
 
Vi konstatera att folk har ibland en konstig syn på sin ålder. :)
 
Ha en toppen vecka!

5 kommentarer:

Hannis sa...

Så är det, folk har en konstig syn på ålder. Jag är 42 men har ingen åldersnoja. Har nog aldrig varit så bekväm med mig själv som nu.
Det är skönt med livserfarenhet!
Dom där nojorna försvinner liksom då=))

Och ja, jag låg i sängen och ringde arbetskamraterna och talade om vad dom skulle göra=)) Hehe, jag är hemsk ibland!
Kramen Hannis

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, det där med ålder beror nog lite på i vilket smmanhang då? Tänker på 26 åringen på intervjun… hon har ju pluggat tills nu, tycker kanske det är dags att börja jobba? ;) Är man 35 som du och inte har fått barn, som du säger… då känner man sig nog till åren? ,) Jag är42, ingen ålder alls som du också nämner ;) Mina barn är mellan 15-21 ca och jag känner mig verkligen som en "ung" mamma till dem. ar ju inte länge sedan jag själv var 21 ;) Jag känner mig däremot mogen och känner mig trygg så här mitt i livet! Nöjd med att inte känna stress över att bara vara "27" som många verkar vilja fastna i. Ärligt talat så är nog 40:årsåldern den åldern jag hittills känt som den bästa!
Man är inte äldre än vad man gör sig, visst är det
så! Härliga funderingar.

Kram/Maria

Villa Ell sa...

Jag är snart halvvägs till 70, nästa år! Nope jag har absolut ingen åldersnoja! Jag trivs nu! 20 har jag varit en gång och njöt av det!! Oj oj så kul det var hehe...
Kram Sandra

Min plats i solen sa...

Jag stortrivs med att vara 41 år Åtminstone så här långt. ;) När jag tänker efter så har jag nog stortrivts med alla mina åldrar. Njutit av dem alla. Och jag försöker att inte titta tillbaka för mycket utan njuta av nuet och den jag är här och nu. Tiden går så fort och det känns viktigare att fokusera på nuet, det som jag kan påverka, snarare än det som har varit. Att jag fortfarande få vara med på resan. Även om det innebär ett och annat grått hårstrå. :)

Ta hand om dig vännen!

Kram Lotta

Bella sa...

Det där med ålder kan man prata lääänge om, vi är ju lika gamla och jag känner mig inte som 35 år, tror det beror på att jag inte har barn, och kanske försöker förtränga den tickande klockan... Men visst är det så att man inte är äldre än man gör sig :)

Önskar dig en trevlig helg!

Kramar Bella