tisdag 19 november 2013

Strumpa

Finns ett träd som står innanför ett staket som jag bukar gå förbi och jag har tittat på den flera gånger under sen sommaren och tidigt i höstas kom jag ihåg kameran men dock fel objektiv.
Det som jag tittat på är att det ser ut som någon satt en strumpa på det. Antar att det är något djur som klätt trädet men vad för något?? Är det någon som sett detta? Vet att det finns typ i Asien spindlar som klär in hela trädkronor men stammen.
 


 
Inte bästa bilden men i mitten av bilden där en tjockare gren går ut mot oss så ser det ut som om nylonstrumpan har gått sönder. Ett himla jobb att klä detta träd som är rätt högt.

6 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Har inte sett något liknande tidigare. Kul att höra om det är ngn som vet vad det är

Hannis sa...

Hm, vad kan det där vara?
Har inte sett det tidigare så nu måste jag förstås googla=))

Kram Hannis

Villa Ell sa...

Märkliga saker i naturen ;-)

Kram Sandra

svart vitt och rött sa...

Mysko! Hojta till om du får veta vad det är :-) Ha det gott!

Home2tiny sa...

Undrar vad det kan vara för något??? Dela gärna med dig om du får veta. Kramisar Tina

Min plats i solen sa...

Det händer mycket spännande i naturen. Det kan ju vara någon form av spinn, dvs spindlar som väver in trädet. Du får berätta om du får reda på vad det är.

Ta hand om dig Kia!

Kram Lotta