söndag 17 november 2013

Lugn helg.


Helgen hade inga större planer. Fredag startade med film och fredagsmys. Vi håller på att gå igenom alla gamla filmer på VHS. Nu var det Tarzan som gällde och sen fotboll.
 

 
 Alla klara inte hålla fokusen hela tiden.... : )

 
Jag har startat ny helgvana som nu har hållit i sig några veckor. Oftast vaknar jag vid 7 då barnen går upp och då är jag pigg, somnar jag om blir jag bara tröttare så jag har börjat gå upp då och ut på en powerwalk. Så härligt, lugnt och fridfullt. En runda på 4,6 km som tar precis under 40 minuter.

 
I lördags hade vi 17 års dag men mannen tycker inte vi firar det längre nu när vi är gifta. För många datum att hålla rätt på! Vi körde lite parterapi istället. En snygg vedstapel blev det! : )

 
Idag så åkte vi in till stan och gick på bio. Smurfarna 2 och sen en sen lunch i Hötorgshallen. En lugn och skön helg helt enkelt.
 
Imorgon väntar en ny vecka med nya möjligheter!

6 kommentarer:

Home2tiny sa...

En mysig helg förstår jag, skönt att ta de där morgonpromenaderna, när det är lugnt o stilla. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

Hannis sa...

Skönt med en sån start på morgonen.
Vi har en sån runda vi tar varje morgon som tar en timma, mest för pälsbollen. Men nu har det blivit ett måste för mig också.

Ser skönt ut att somna framför tv:n=))
Kram Hannis

Anette Ryan sa...

Gillar er parterapi. Ser ut att haft lyckat resultat. Här har vi vi i stort sett ett gemensamt datum för alla dagar så det är inte mycket att tjaffsa om, så enkelt. Var aldrig planerat utan råkade bara bli så. Jag kom hit till Australien 16 januari och så gifte vi oss flera år senare just 16:e fast i maj och så råkar yngsta dottern ha födelsedag dagen efter vår bröllopsdag. Praktiskt va! ;-)
Ha en fin start på veckan!
Kram Anette

Maria - Wikers Liv sa...

Snygg vedstapel! Bra jobbat! Vi firar kanske inte heller "årsdagarna" varje år, men vi ser till att minnas det och är det på en helg, så firar vi nog allt lite ;) :)
Härligt med bio och hötorgshalls-lunch!
Ha en fin start på nya veckan!
Kram /Maria

Postadress Torslanda sa...

åh vad skönt med sådana morgonpromenader! grattis till 17 år!!!

Allt och/eller Inget sa...

Låter som en härlig helg! Grattis!
Och väldigt vacker vedhög.

Kram Linda