fredag 28 februari 2014

Sportlov

Här var det sportlov! Kom hem från Dalarna igår kväll. Haft nästan en vecka med snö och trevligt sällskap. 7 vuxna och 5 barn. : )
 
 
Barnen börja med att göra en jätte snögrotta i de stora snöhögarna som var där på gården. Kul men vi vuxna övervaka lite lätt så ingen skulle bli kvar under om den skulle rasa. Lite läskigt sånt där!



 
Lunch ute i slogboden, koka korv över öppen eld till tunnbrödrullen är inte helt fel. Ice låg och hoppades på att en korvbit skulle ramla ner.

 
 
När vi skulle åka hem igår så hade det snöat under natten och det var så himla vackert med de vita träden. Var tvungen att gå en sväng med kameran på morgonen.



 
Annars har vi mest tagit det lugnt och åkt längdskidor. Har ett 8 km spår utanför huset, konstigt det där för från början var det nästan milen och sen 9 km och nu har det krympit till 8 km?? Men enligt svärfar ska vi säga att det är 1 mil. : )

 
Rundan har jag åkt varje dag och en dag blev det 2 gånger, förmiddag och eftermiddag. I onsdags tog jag min sista tur för detta lov och det blev lite sent, runt 17. Hade inte tänkt åka hela utan bara komma ut en sväng. Men det kändes så bra så jag körde på och tänkte ta mitt rekord. Det börja skymma och när jag har ca 1 km kvar ser jag en lampa komma. Det är min man som tyckte jag skulle komma hem nu! Trevligt att han och Ice kom och mötte mig men tyvärr så hade jag inte tid att stanna då jag skulle slå min gamla tid. Bussigt va`? Men jag åkte tillbaka sen och gjorde dom sällskap. Tiden den blev bättre! : )


 
Hoppas ni har haft en bra vecka och får en bra helg!

4 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Åh det ser fantastiskt härligt ut!!! Heja dig så duktig du är. Ha en fin helg.

Hannis sa...

Så mycket snö!!
Härliga dagar kan jag tänka mig.

Här sjunger koltrasten, +5 och väldigt lerigt...
Men det är ljust så jag är lycklig!
Kram Hannis

Anette Ryan sa...

Vackert, vackert! Minns att vi byggde snögrottor på landet när vi var små på loven. Inte så ofta då det låg på Ingarö, Stockholms skärgård, ja du vet väll var.
Här har vi långhelg nästa vecka med 2 extra dagar ledigt från skolan då lärarna har studiedagar, så nästan en veckas ledigt blir det. För yngsta som nyligen börjat skolan blir det ett välbehövligt lov.
Ha en skön helg!
Kram Anette

Villa Ell sa...

Ja de där snögrottorna får man akta sig för! Vilken härlig uteplats att äta lunch på...
Vackert med all snö!
Ha en fortsatt fin helg
Kram Sandra