torsdag 20 mars 2014

Vår eller var det vinter?

Måste bara säga att saffransgrytan var himla god!! M fick laga den medans pappa var på handboll med N och jag var på ridning med A. Bra med stora barn som kan fixa sånt! :)

 
Men vilket väder vi fått! I går när vi kom ut från ridhuset var det värsta tomtesnön. Snö stora fina flingor och det var vackert vitt överallt. Precis så det ska vara på julafton. Sen att det inte var lika kul att köra hem i detta väder är en annan sak. Vägarna var inte plogade och det gällde att följa sitt spår. Använda helljus var inge bra då man nästan får epileptiskt anfall av alla flingor som yr runt framför en som tokar. Men vi kom hem utan att hamna i diket och fick smaka på den goda grytan.


 
Svårt att tro att det ska bli 11 grader ute i morgon! Men då smälter det bort snabbt och regn ska komma idag så vintern gjorde nog bara en snabb visit.
 
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Villa Ell sa...

Jag ska inte säga för mycket vem vet om den där snön kommet t västkusten?! Men nä snö nu? Det var ju sådana vårkänslor för bara någon vecka sen...
Jag är inte överförtjust i saffran, så sällan det hamnar i matlagningen!
Ha en fin torsdag och hoppas snön försvinner
Kram Sandra

Hannis sa...

Jepp, här kan man sjunga mitt vinterland idag!
Minst sagt...
Till hundens glädje och min irritation typ!

Bra att det var gott, ska testa den nästa vecka/Kram Hannis