tisdag 14 oktober 2014

Lite hjälp på traven.

När jag fyllde år för en månad sen fick jag lite mer träningsprylar till min hemma träning. Ny kettlebell, chinstång och lite träningskläder. I helgen fick vi upp chinstången och det var dags att prova. Har aldrig försökt förut och ja, vid första försöket kom jag 2/3. Hm barnen ville också och A tog sig upp, 2 ggr till och med. Hon är stark hon!!


För att få lite nya ideér och tips så har jag tagit kontakt med en PT. Hon ska göra träningsupplägg åt mig via nätet och men först skulle jag göra ett muskeltest eller 5 stycken och en cirkelgrej för uthålligheten så hon har något att gå på. I går efter jag hämtat N i skolan så värmde jag upp och satte igång. Knäböj, chics, armhävningar, situps och plankan. Sen var det en avslutande cirkel med 3 övningar, utfall 16 st, burpees 8 st och situps 8 st,  3 varv så fort som möjligt.
Aldrig gjort burpees förut och det var skit jobbigt och jag var slut efter cirkeln. Blev ännu jobbigare när jag skulle stoppa tiden och tappar timern så den nollas. Nu måste jag göra om det! Tar det i morgon eller nått




3 kommentarer:

Hannis sa...

Jesus människa!
Du är som en panter!
Jag blir alltid inspirerad av din träningsglädje.

Kram Hannis

Nilla Q sa...

Oj, om jag bara orkade hälften... Låter bra med en PT!

Kram Pernilla

Villa Ell sa...

Spännande med en PT! Burpees är ju svinjobbigt! Grymt jobbat!
Kram Sandra