torsdag 23 oktober 2014

Mys-onsdag

Våra tjejer rider och spelar handboll så veckorna fylls av aktiviteter. Vilket är jätte roligt men då försvinner tiden tillsammans i veckorna. Så nu har vi infört mys-onsdag som är helt tom eller egentligen har A träning varannan onsdag men då har hon nån aktivitet 4 dagar i rad och det vill hon inte. Så vi har sagt att du behöver inte gå utan det räcker med de andra 2 handbollspassen och 1 ridning per vecka. Så då bestämde vi att onsdagen är den dagen i veckan vi äter tillsammans. Tjejerna  får bestämma mat och efterrätt/fika. En sak var och så byter de veckan efter. 


I onsdags hade N bestämt äppelkaka och när vi kom hem efter skolan baka hon och jag den.


A ville ha fiskpinnar, ris och nån sås. Fiskpinnar har vi inte ätit på år och dar, brukar göra egen panerad. Men jag kolla på ica vad som fanns, ville inte ha de smala som man åt som liten. Hitta några större panerade som såg goda ut.


 Hon gjorde en fin grönsakstallrik med cocktailtomat, gurka och advocado. Det blev en god middag som A bestämt. 


 Efter blev det fika med varm äppelkaka.


A tycker att onsdagar är den bästa dagen hemma!
Vi är lediga fredag-söndag också men det är just veckorna som det blir mycket i och då är det mysigt med en dag mitt i!

3 kommentarer:

Hannis sa...

Jag tror att dom där stunderna är så viktiga. Att samlas och äta ihop.
Framför allt när det är mycket aktiviteter andra dagar.
Mysigt!

Kram Hannis

Villa Ell sa...

Så mysigt det är att ta det mitt i veckan min man jobbar skift (rullande schema) så ibland får vi ta lördag på tisdag eller ja någon veckodag och äldsta har ju rätt mycket hockey också

Ha en fortsatt fin helg
Kram Sandra

A House With A View sa...

Vilket fint initiativ, låter verkligen jättemysigt :) Det gäller att finna lösningar på att få till umgänget när det är många aktiviter på gång. Gott med fiskpinnar också!!

Önskar dig en fin helg!

Många kramar aka