lördag 4 oktober 2014

Rensa

 I helgen har jag tänkt att rensa lite. Börja med pellisarna i går. Bort med visset och fixade några nya sticklingar när jag ändå var i farten. Alla har inte fått komma in än och de fortsätter blomma och sätta nya knoppar. Men snart så får även de komma inomhus.



Annat som ska rensas är bland vinterkläderna. Tog in 4 kartonger från förrådet som jag kollat igenom.  Tjejerna får testa vad som fortfarande passar och vad de vuxit ur. En sopsäck står redo för det som ska skickas vidare. 2 tomma kartonger blev det. Så skönt!

Ha en toppen helg!

7 kommentarer:

Hannis sa...

Är också i ett sånt där fixa-flöde.
Det är skönt på något sätt, att rensa blommor och gå igenom allt som ska undan=))

Kram Hannis

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja det blir mycket rensa nu när man byter årstid och det är så himla skönt tycker jag! Hos vår granne blommar det också fortfarande, underbara gula rosenbuskar som gör att den nya årstiden känns långt borta, tack och lov.

Kram Ullis

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Tänk att det är så gött att få rensa ut ! Det är en skön känsla .

Kram från mej

A House With A View sa...

Så vackra bilder! Jag har också fått en hel del gjort idag men inte hunnit med höst-vinterkläderna, måste ta tag i det!

Kramiz aka

anettan sa...

Jag vill fixa, jag vill rensa eller i alla fall få det gjort för fy vad trist det är......kram Anette

Mycket annat & lite betong sa...

Skönt att rensa. Men inte så lätt!
Jag har i alla fall börjat rensa i växthuset, kläder får jag ta senare.

Kram Agneta

Home2tiny sa...

Hoppas på att kunna städa o rensa imorgon. Kramisar Tina