fredag 1 maj 2015

Ner i jorden.

Valborg bjöd på god mat och trevligt sällskap. Mätt fortfarande! :)
Skönt med ledig fredag (vilket jag alltid har) så det blir långhelg. Blev en runda till båtaffären för att kolla badbrygga m.m. Sen lite plantering i mina odlingslådor.


Lagom storlek på frön. Värre med de där små små fröna som är nästan omöjliga att bara lägga en i taget.


Det som kom ner i jorden var squash, majs, gurka, spenat, sallad, romansallad, rädisa, rucola, purjo, sockerärtor, morot och rödbeta. Få se om allt kommer upp.


Fylld på med lite mer jord i lådorna och vände runt allt. Skrev på planteringspinnar vad som var vad. Ska köpa lite mer nät och täcka med så inte rådjuren äter upp det som kommer upp.


Squash, majs och gurka satte jag i 4 krukor vardera och de ska få bo inne en stund. Växa till sig innan de får flytta ut. Funderar på köpa ett sånt där litet växthus i plast som man ställer mot väggen. Då kan de bo där inne sen. 
Har ni kommit igång med sådden ute?

2 kommentarer:

Hannis sa...

Åh! Så roligt med planterandet.
Ni kommer att kunna plocka mycket gott där=))

Trappan har blivit kvar vid en slänt längs vägen.
Jag kan inte komma på vad som fanns ovanför trappan tidigare så min fantasi skenar fritt.
Älskar det!
Kram Hannis

Mycket annat & lite betong sa...

Härligt att du har fått ner så många frön. Jag har bara hunnit rensa bland jordgubbsplantorna än.
Ska inte så så mycket men sallad måste jag ha. Några tomatplantor köper jag färdiga.

Kram Agneta