lördag 13 november 2010

Bröd

Gårdagen började lugnt. Lämna barn på dagis och skola, gå en sväng med Zigge. Plocka undan lite och sen baka jag bröd. Bakar alltid brödet själv och jag har en favorit som alltid finns i frysen. Skånelimpor heter dom och går utmärkt att rosta. Eget börd har en tendens att bli torrt väldigt fort eftersom man inte har i en massa konserveringsgrejer och då är det perfekt att kunna rosta!




Fattas en! S fick med sig en hem.
Lagom till lunch fick jag besök av min kompis S som var nyfiken på bygget. Så henne hade jag att klättra runt på stegar med sin höggravida mage. Men det gick bra, hon var så smidig så!

Även snickarn dök upp vid lunch och han är så välkommen tillbaka! Han ska komma och hjäpa till med de sista detaljerna som tar lite tid. Lite karmar kom på plats och likaså lister. Den sista golvsnutten inne i klädkammaren blev lagd också. Inte mycket kvar nu.

Till sambons stora glädje (not) så åkte vi denna fredagskväll till Ikea och köpte garderober, sängstomme och Billy bokhyllor. Han sa att han inte kunde andas efter ett tag men det tog vi ingen hänsyn till. Tramsig skulle jag vilja säga. Nästa sväng åker jag själv och då är det byråer som ska inhandlas.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer: