torsdag 25 november 2010

Leveranser

M´s klass har sålt kryddor, te och kaffe. Igår fick vi hem leveransen till oss eftersom jag har åtagit mig att sköta om det hela. Så när jag kom hem från jobbet så höll M och hennes kompis på att sortera upp allt. Jag kände bara när jag öppna dörren hur alla lukter bara vällde över mig. Det blir ganska starkt när det är så mycket!
Hela köket var fullt av lappar och teér som de sorterade. Jag fick hjälpa till lite så att vi kunde komma fram. När allt väl var klart fick hennes kompis med sig några påsar och resten hamna i bilen för att levereras till skolan idag. Bilen doftade ganska starkt den med. Kan säga att när jag gick och la mig så lukta hela sängen för de hade tydligen sorterat kryddorna där. Tack för det!


Te passar bra nu när det är så vitt och fint ute!

Nu på morgonen hämta jag nästa paket och då var det från Pandaförsäljning som M också har gjort. Så det har jag roat mig med idag att sortera. Var inte så mycket men skönt att bli av med.
Ikväll ska hon ta med sig en katalog till mormor för de säljer underkläder och strumpor i klassen också. Det är mycket nu. Igår sa hon att de skulle sälja fröer igen. Inte nu va´?

Inga kommentarer: