fredag 13 juli 2012

Kanske sent men vad gör det??

Mina svarta penseér har börjat blomma nu! Jag har frösått dem (köpefrö) men jag var inte så tidig med det så först nu kommer de. Men vad gör det? Sen när de har gjort sitt kan jag ta fröna från dem och så igen. 



Som ni kanske såg förut så hitta jag frökapslar från tidigare penseér som jag trodde rådjuren ätit upp. De skulle jag ha tills nästa år men blev rådd att plantera dom redan nu. Så nu Helena har jag satt dom i jorden. Jag hitta en plätt där de fick komma ner plus att jag testa en grej med lavendeln, få se om de funkar. : )

Ikväll ska vi bort på middag hos familjen S som vi åkte till Mallis med och imorgon får jag besök av 2 tjejer.
Ha en toppen helg!

7 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, så fina de är! Kul att ha sått själv.
Jag hade också svarta ett år, fast köpta plantor. Jättevackert med svart!

Ha en toppenhelg du med!
Agneta

Helena sa...

Bra där!De kommer snart gro ska du se :-)
Ha en trevlig kväll!
KRAM från mig!

Min plats i solen sa...

Så fina och bättre sent än aldrig heter det ju. :)

Ha en riktigt fin helg Kia!

Kram Lotta

A House With A View sa...

Verkligen suuuuuuuuuuperfina!!!!! Så vackra med svart färg!!! Ang. din fråga, jag använder Photo scape:)

Kraaaaaaaaaaaam aka

Rosor och Pioner sa...

Häftiga och riktigt snygga.
Trevlig helg!

Hannis sa...

Ah, snygg färg!
Och det är ju kanon att dom blommar nu. Känns annars som att det mesta redan regnat bort...
I varje fall på min balkong!

Ha en skön lördag/Kram Hannis

Bella sa...

Så fina de är !! Kul att de kom upp och vad gör det att det är lite sent för just penseer :)

Hoppas du får en trevlig kväll!!

Kramar Bella