måndag 8 december 2014

Veckans recept

Hitta ett recept som jag skrivit ut och jag tror jag hittade receptet hos Ida som har en träningsblogg.
Nu när jag skriver receptet till er märker jag att jag helt glömde de soltorkade tomaterna men det smaka bra ändå! :)

Kycklinggryta med spenat och soltorkade tomater

400 g kycklingfilé
250 g hackad fryst bladspenat
2 dl havregrädde
ca 10 skivade soltorkade tomater
1 riven morot
hackad färsk chili
1/2 pressad citron
vitlök
ingefära
kokosolja
havssalt och peppar

Gör så här:
Skär kycklingen i små bitar och stek på svag värme i kokosoljan i någon minut.
Tillsätt hackad spenat och riven morot  och stek i några minuter till.
Häll på havregrädden och krydda med önskad mängd ingefära, pressad vitlök, citronsaft, chili, havssalt och peppar.
Låt puttra i några minuter och tillsätt skivade soltorkade tomater och låt det puttra i några minuter tills kycklingen är klar.
Servera med nudlar eller ris.

3 kommentarer:

Hannis sa...

Låter väldigt gott!
Och min favorit finns med, ingefära=))

Kram Hannis

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jamen det lät riktigt mumsigt !!!
Önskade jag bara kunde tryck på print nu..förresten jag fotar av receptet med telefonen..

Stor kram

Home2tiny sa...

Mmm låter fantastiskt gott, kommer att testas. Kramisar Tina