torsdag 28 juli 2011

Avkopplande i finska skogarna.

Det är så avkopplande att vara i stugan i Finland. Finns inga måsten och man tar dagen som den kommer. I år var det extra skönt att A var riktigt simkunnig så hon och M kunde gå ner på bryggan och bada själva. Från stugan har man uppsikt över bryggan och A som stod och fiska hela tiden behövde då inte ha någon vuxen med sig. Fiskarna fixar hon själv också. Hon får även hjälpa stora syster att ta av fisken för M vill inte ta i den. : ) Sen så blev hon en hejare på att ro, så hon rodde runt med mig i sjön och även farfar fick en tur på sjön.


Båten har sambons morfar byggt. Finns en till som ligger på land. Sambon ska ta hem dom för att fixa i ordning då de har några år på nacken men super fina.


Zigge ville också med men han fick nöja sig med att simma efter.


Ser ni hajen??


På kvällen blev det kvällsfika nere vid vattnet. Myggfritt var det också! Längst till höger är L som är sambons moster och bor på gården och bredvid S sambons mamma.


Här har vi vårat bustroll!!

2 kommentarer:

Tina sa...

Jodå, jag ser den...
Härligt med ett ställe som man kan känna det totala lugnet vid. Kommer själv ihåg mina första årtag, det var stort. Saunatrollet ser ut att vara i sitt esse!

Kram på dig!
(visst är morötter bra för synen, för än så länge har jag inte sett en hare med glasögon..he he.)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken fin trollunge, förstoringsvarning på det fina fotot! .....och jag ser också hajen, hade man inte vetat att Zigge badat hade man nog kunnat blivit riktigt lurad ;)

Kram F
(Vi byggde planket själva av lösvirke)