lördag 10 december 2011

Ommöblering

Igår efter att jag städat hela huset fick jag ett ryck att flytta om i vardagsrummet. Vi har haft på samma sätt i 5 år nu, det har känts mest naturligt men nu prova jag att ändra om lite. Få se hur länge det får stanna så?


Soffan hamna under skåpet där vi har alla dvd filmer. Innan stod tv:n där och soff bordet framför och sen soffan. Soffan stod då nästan mitt i rummet med fönstrena till vänster och öppna spisen på höger sida.


Nu blev det som ett dansgolv mellan soffbordet och tv:n. Öppna spisen har jag bakom mig nu.


Tv bänken hamna nu i andra hörnan där vi förut hade ett bord med stereon på som nu flytta till vänster ut ur bild. På andra sidan fönsteret man ser bakom tv:n. Blev ett längre avstånd till tv:n men rätt skönt tycker jag.

Nu har jag några timmar för mig själv då sambon skjutsa de stora tjejerna till bio med deras morbror. De gav honom ett bio besök i present. Tintin ska de se. N och sambon ska åka till nån park eller så medans. Jag tar det lugnt hemma. Efter julbordet i torsdags så fick jag någon bacill av lilla V som var med. En liten kort tarmsköljning blev det igår kväll. Inget farligt utan kortlivad bacill men man blir lite matt såhär efter. Även hans mamma fick sig en omgång fast tidigare på dan. Så kan det gå. Tydligen har jag kommit ifrån de här bebisbacillerna! : )

7 kommentarer:

Emilias sa...

Vad fint ni har det :)
Hoppas ni har en fin helg!
Kramar

Tina sa...

De där bacillerna är inte så roliga...
Ommöbleringen ser ut att vara lyckad, så stort och ljust det är! Vovsingen ser ut att ha koll på läget utanför!

kram o ha en skön lördag

Helena sa...

Det är kul att möblera om.Vi har just inga möjligheter som våra rum ser ut...men då får man förändra på andra sätt!
KRAM från mig!
ps/undrar vad Zigge spanar på...

Min plats i solen sa...

Oj, din stackare! Hoppas att bacillen har gett mig sig nu och att du mår bättre?

Vad roligt med ommöblering och skoj att se lite hur det ser ut hemma hos er. :) när jag var yngre möblerade jag om jämt och ständigt men numera händer det väldigt sällan. Varför har det blivit så? Kanske dags att flytta runt på möbler snart. ;)

Ha en fin söndag Kia!

Kram Lotta

Postadress Torslanda sa...

Det är ju så roligt att möblera om - ser ut att ha blivit bra. Riktigt stort och luftigt

Helly sa...

Vad duktig du är!! Jag är så dålig på att möblera om. Har vi hittat en plats för sakerna så får de stå stadigt där. Eller nja... nu när jag tänker på det så är barnens rums i ständig förändring men det har ju att göra med att de oxå är i ständig förändring... ;)

Hannis sa...

Ser så stort och luftigt ut!
Härligt tycker jag.

Hoppas att du vilat och mår bättre nu.

Kram Hannis