söndag 1 september 2013

Hemma igen.

Nu har vi kommit hem igen efter en underbar resa. Mannen och jag fick en vecka i Turkiet på Bodrum halvön för oss själva. Barnen var hemma och hade det bra.
 
 
Stort fint rum med en liten terrass utanför rummet och utsikt över poolen och hela viken.


 
Hotellet låg högt upp och det var en rejält brant backe upp. Fanns en taxistation precis nedanför som körde upp en gratis bara för att den var så brant. Vi utnyttja aldrig det. Men bäst beskrivande för denna uppfart är när du ska åka bergochdalbana och du är på väg uppför första backen innan det tar fart. Så kändes det att åka bil uppför denna uppfart! Så jag gick hellre.

 
Hotellet var jättefint och hur lugnt som helst. Vi hade poolen för oss själva mestadels. Hotellet hade även en beach club som det gick bil till varje timme och vi tänkte att det är väl där folket är. Så andra dagen prova vi åka dit men det var lika lugnt där, super skönt!

 
På kvällarna satt vi gärna här ute på stora hotellterassen och tog det lugnt, tog en drink eller bara satt och prata. Utsikten över hela viken med alla ljusen var inte helt fel.



En dag tog vi oss en långpromenad till andra sidan viken ut på en udde. Tog oss ca en timme och därute mötte vi ett gäng kossor som låg mitt på vägen. Sen tog vi oss upp och titta på ett par gamla kvarnar innan vi gick hem igen.

 
Hotellet hade två poolen, den mindre hade vi utanför rummet och sen låg det en större lite högre upp. Gillar när dom gjort så att det ser ut som poolen fortsätter rätt ut. Härlig utsikt när man simma runt där. Till höger om mig och palmen ser man några vita hus uppe på kullen. Där låg kvarnarna som vi gick till och innan hade vi gått längst ut på den udden.


I Bodrum låg en gammal borg som vi åkte och titta på. Den var jätte stor och man fick gå runt i stort sett överallt och titta. Mannen var dock lite nervös när jag gick för nära kanten och titta ut.


 
Sista dagen gjorde vi inte många knop. Tog en promenad utmed stranden och låg mest vid poolen. Vi skulle inte åka från hotellet förrän vid nio på kvällen.

 
Det här gjorde han bra min man!!

12 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Visst gjorde han det!
Ni ser ut att ha haft en fantastisk vecka på tu man hand! Härligt!
Nu får ni leva på fina minnen!
Välkomna hem!
Kram /Maria

Hannis sa...

Välkommen hem!!!
Shit,så mysigt ni har haft det.
Nu lär han ju ligga på plus ett tag, hehe.

Längtar iväg när jag ser dina bilder.
Kram Hannis

Anette Ryan sa...

Så härligt med en vecka på tu man hand. Det skulle jag inte säga nej till. Vår "honeymoon" kallade vi helt enkelt för "family moon" av förklarliga själ!! Men någon gång kanske?
Kram Anette

svart vitt och rött sa...

Åh, så härliga bilder! Jag är ett stort fan av Turkiet... har nog varit där sex gånger de senaste åren :-) Gillar´t! Förstår att han ligger på plus :-) Välkomna hem!

Home2tiny sa...

Välkomen hem! Vilken ljuvlig resa ni fick tillsammans, allt ser helt fantadtiskt ut på bilderna, förstår att mannen ligger på plukontot. Kramisar Tina

FruNeroLindström sa...

Ni ser ut att ha haft det ljuvligt.
Och bra väder med?!?
Haha, ja det är sant. Att köra spinning är konstigt nog inte alls detsamma som att cykla?!? Men har en kompis som har en riktig racer-cykel, så ska testa den någon gång framöver och se om det då är roligare. Har nämligen fått för mig i huvudet att jag skulle gilla att cykla då ;)
Ha en bra start på veckan. Kram Malin

Tina sa...

Ja det gjorde han! Så fint det ser ut, har aldrig varit i Turkiet.

kramen

mina finaste. sa...

Åh, det ser helt ljuvlit ut där ni var i Turkiet!! Älskar kortet på era ben vid poolen :) Det är ju precis sånt man minns när man kommer hem. Ha en skön start på veckan!

kavallinskan sa...

Vilken härlig resa, helt underbara bilder! Till Turkiet vill jag gärna åka får se om det blir någon resa nästa höst :)
Kram viktoria

Villa Ell sa...

Så härligt det ser ut! Förstår att ni har haft en fantastisk vecka på tu man hand....
Det gjorde han bra din man :-)

Ha en fin vecka
Kram Sandra

TIDSOPTIMISTEN sa...

Stort grattis fru Kia ;) Vilket mysigt bröllop och vad fina ni var hela La Familia ;) Sedan blir det ett stort plus i kanten till din make som ordnade en sån fin bröllopsresa - det är kärlek !!!

Kram Ullis

Min plats i solen sa...

Välkommen hem! Och vilken underbar bröllopsresa. Det gjorde han verkligen bra din man.♥

Kram Lotta