onsdag 1 juni 2011

Rabarber

Rabarber har vi och de växer som bara den. Väldigt tacksamma, man ser hur de tidigt på våren kommer upp med sina röda ihop knycklade blad och sen hur de rätar ut sig och blir stora och fina.
Rabarber kan användas till mycket. Förra veckan var mina så stora och många så jag fick gallra lite. Då har min mamma redan varit där och tagit några.
Av de fina bladen fick tjejerna välja ett varsitt som vi sen gjöt betongblad av. Blir så fina mönster från dom. En rabarberpaj fick det bli också och sen ska jag prova göra kräm med.
Vad gör ni med era?







Sitter lite rabarber rester kvar men tänkte de skulle få torka till så jag lättare får bort det. A valde det största blad hon hitta (överst) sen N och minst var M´s. Fast man ser det inte riktigt på bilderna.

5 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jättefina betongblad, vad ni är duktiga att fixa och greja. Jag har inte så stor rabarberodling än....satte min förrförra året, men några pajer kommer det nog att räcka till, kräm och saft är annars också väldigt gott att göra av just rabarber.:)

Kram F

millandante sa...

Otroligt fina betongfat!!
Betong har jag testat en gång... inget jag pratar högt om, hehe...;)

KRAM

Tina sa...

Jag har inga rabarber men har gjort ett betongfat på några jag fick av grannen..älskar betong.

Kram på dig!

Allt och/eller Inget sa...

Hej! Vad roligt att du lämnade en kommentar hos mig så jag kunde hitta till din blogg också. Vi verkar ha en del gemensamt med husrenovering, vi har också dränerat och fått stora STORA jordhögar på tomten. Nu är våra högar borta, men även hela trädgården. Jag hoppas hinna plantera en hel del nu i sommar så den kan få växa upp fint igen. Ha en fin helg!

Allt och/eller Inget sa...

Glömde skriva att jag gillar bladfatet massor!