lördag 18 juni 2011

Trevlig helg!

Helgen är här igen och det går verkligen runt i ett rasande tempo. Snart är väl sommaren över och det börjar bli dax att tänka på julklappar. : )

Igår hade vi grillning på jobbet i regnet för att samla folket innan de går på semester, vinlotteri också och jag fick andra pris på 2 flaskor och sambon 1 så vi gick plus. Jag hade alla barn med och sen en snabbt handling på maxi innan vi skulle hämta A´s kompis S på skolan. Vi skulle nämligen ut och äta pizza med S och hennes mamma M på kvällen. En liten tjejkväll!
Väl hemma ut med Zigge och M packa väskan för att åka tillbaka till jobbet för att möta upp farmor och sen följa med henne ut på landet. Så sambon och N fick en kväll för sig själva med popcorn , chips och pippi.

Idag har sambon stuckit ut till havs med drömmen om laxöring. Brukar stanna vid en dröm! : )
Själv har jag hunnit med att baka bröd och gått lös med dammsugaren. Snart dyker mitt gudbarn upp som jag ska vara barnvakt åt. Hans föräldrar ska på bröllop och då ska C sova här. Se hur det går? Lite ovant med en 1 åring och en kille dessutom. Hur funkar de?? Men, men det ska nog gå bra, N är hemma och får underhålla honom och A är hemma tills kl. 15 sen ska hon hem till S och sova där. Alla verkat fly fältet, jag förstår inte varför?? Har i alla fall lurat hit min kompis L som ska hålla mig sällskap. Eller hon ska komma, har inte hört av henne än!!

Imorgon ska mina föräldrar komma hit med min mormor och grilla. Hon fyller 85 år på måndag och de ska fira henne på midsommar men då kan inte vi vara med så vi firar henne lite här.

Ha en toppen helg!!

2 kommentarer:

Tina sa...

Barnvakt?! Jag kommer...börjar bli riktigt van vid små busiga killar nu. Så mysigt!

Kram o trevlig helg! /Tina

Tina sa...

Håller tummarna att natten går bra..

kram