torsdag 29 november 2012

Det blev en sjö!!

Det har ju regnat en hel del de senaste dagarna och då överdriver jag inte! När det blir så mycket så hinner liksom marken inte med och det fylls bara på. Så blev det vid en väg påvägen ut till oss. Det är en T-korsning med åkrar runt om och där man svänger av brukar få rätt högt vattenstånd i dikena om det regnar mycket. Nu har det regnat mer än mycket och då blev det liksom en sjö!
Som tur är ska vi rakt fram och bara ena filen är översvämmad men skulle det regnat ett tag till hade vi nog blivit strandade för det är enda vägen ut till oss och då menar jag hela vårt lilla samhälle.
Frågan är nu bara hur blir det om det blir mycket kallare och stannar så?? Då kommer man inte kunna ta den vägen på länge, hm blir omväg till stallet för det är närmaste vägen. Aja, har ni klarat er från översvämningar?
Nedre bilden är tagen när vi passerar korsningen och man ser lite pinnar och skyltar där vägen skulle gått emellan.



4 kommentarer:

Hannis sa...

Vad med vatten!
Ser ut som en sjö.
Här har det kommit massor med snö=))
Hunden är galet lycklig och jag med.
Det är ljust! Äntligen.

Kram Hannis

Hildas hem - Sofia sa...

OJ!!! Jisses vad vatten! Hoppas att det sjunker undan snabbt.

Japp, mannen ska åka Vasaloppet ... men jag ska inte åka med denna gång, jag kommer att följa det på hemmaplan. Men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen, så att vi kan ses :)

Jag önskar dig en fin fredag!
Kram Sofia

Min plats i solen sa...

Oj, med vatten ni har fått! Hoppas att det torkar upp snart så att ni kommer fram på vägarna igen.

Här föll det små, små snöflingor idag. Hoppet om en vit jul lever i allra högsta grad även för oss skåningar. :)

Njut av en fin adventshelg Kia. :)

Kram Lotta

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Oj så mycket regn. Något sådant vill man verkligen in att det ska frysa till...

Ha en fin 1:a adventshelg!