lördag 10 november 2012

Hula hop

Hämta ut paket i veckan. Min nya kompis. En rockring som jag ska rocka med. Ingen sån där lätt sak i plast  som barnen har utan den här väger 1,5 kg och ser gigantisk ut, lite lätt vågig på insidan. Orange och grå är min nya kompis som ska få rocka med mig 3 min om dagen första veckan. Den är lätt att hålla uppe då tyngden hjälper till med farten men shit vad jobbigt och ONT det gör!! Man måste verkligen spänna magen och det blir jobbigt och sen så har jag fått blåmärken på fläsket. : ) Men heter det inte? Ska man vara fin får man lida pin! Och det stämmer. Andra dagen var jag öm från första och undra vad sjutton detta skulle vara bra för?? Men man domnar väl bort tillslut. Rätt kul och enkel träning och ringen går att ta isär så ingen plats tar den heller.


Ikväll kommer lite folk över på kalasmingel för sambon och imorgon är det handbollsmatch.
Ha en trevlig lördag!

4 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

En sådan där sak har jag testat!! Jag förstår varför man bara ska börja med ett par minuter första gången :-) Ha en go kväll!

Nilla Q sa...

Låter fruktansvärt jobbigt! Helt hemskt, ärligt talat;) Men säkert jättebra. Lycka till!

Kram Pernilla

Postadress Torslanda sa...

Har kollegor som kör den - och älskar den! Tydigen mkt effektiv.

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vad duktig du är för det är verkligen svårt att "rockringa" - man kunde ju förr men jag provade för inte så länge sedan med en vanlig enkel variant och det gick inte så lätt som jag trodde och det lär ju inte vara enklare med en tyngre variant - kommer säkert att ge goda resultat :)

Kram Ullis