fredag 18 januari 2013

Känner mig stark!

Nu är ledigheten över och nu är det dax att ta tag i livet igen och träningen. Har längtat efter att ut och springa och förra torsdagen tog jag och Zigge oss en tur på 4,5 km medans snön föll runt oss. Kändes jätte bra! Då bestämdes att jag/vi ska springa denna runda 2 dagar i veckan, tisdag och torsdag. Så i lördags prova jag hallens cirkelträning och den var bra så den ska jag också fortsätta med. Bra då får jag in lite styrka också. Sist men inte minst har vi boxningen!


Det är över ett år sen jag gick på boxningspassen och det är skitkul men skitjobbigt! När jag träna sist hade jag min kompis M med mig men nu skyller hon på sina höfter att hon inte kan. Hm jag ska nog få dit henne igen. Så i onsdags var det dax att åter igen ta på handskarna. Vi var många, 20 st som var där och det var en hel del nya som börjat sen jag var där. Alla var två och två utom jag och min granne som då fick köra ihop. Kan säga att han är 80 kg muskler och han höll i träningen förut när jag körde. Aja, det här ska nog gå bra!
Uppvärmning. Ta den andra på ryggen och spring till andra sidan rummet och byt. Japp, det var inte så lätt att springa med 80 kg på ryggen men det gick. Sen djupa knäböj med den andra på ryggen. Ärligt så blev det inga djupa för då hade jag aldrig kommit upp igen, det blev små istället. Så var det lite mer jobbiga övningar innan själva träningen drog igång. Mycket sparkar var det så tillslut känns det som benet ska lossna från höften och mitsarna som man slår på blir tunga att hålla upp. Tänkte att min löprunda ála torsdag kommer nog inte funka. Tog mig igenom hela passet rejält genom körd men glad!
Torsdag morgon. Trodde att jag skulle kliva upp och mina armar skulle ligga kvar i sängen om jag nu kom upp men så var inte fallet. Kändes i ljumskarna men inga problem att kliva upp. Armarna var trötta om jag lyfte dem för högt men ingen jä..ig träningsvärk.. ?? Väl på jobbet kände jag när jag skulle skriva på datan att ovansidan underarmarna var trötta, för när man skriver så vinklar man upp handlederna lite och där var jag trött. Okej var det inte värre än så här kanske det blir en runda i alla fall! Sagt och gjort. Jag och Zigge tog kvällsrundan och 2 sekunder snabbare också. Känner mig rätt stark! (just nu i alla fall) : )

5 kommentarer:

Melody Shih tzu sa...

Måste bara lämna ett litet spår och säga att jag är väldigt imponerad din träning!
Här får det nog räcka med power walk och hundpromenader!
Zigge är en riktig sötnos!
Melodys matte

A House With A View sa...

Heja dig som börjat träna!!!! Vad duktig du är, jag måste också sätta fart!!!

Önskar dig en finfin helg!

Kraaaaam aka

TIDSOPTIMISTEN sa...

Va kul att det gick så bra och att det inte blev en allt för vidrig träningsvärk efteråt. Duktig du är som springer också det ska jag försöka ta tag i till våren inte för att jag kan men jag vill lära mig ;)

Kram Ullis

Svart, vitt & rött sa...

Jättebra att tänka ut i förväg hur mycket man ska träna under veckan! Kul att du har kommit igång... sakta med säkert blir det ju mindre flås :-) Ha en go kommande söndag!

FruNeroLindström sa...

Visst är det underbart när man känner att man bara orkar mer och mer.
Här blir det mammaträning måndagar, gympa på onsdagar och löpning fre el lör. Sen ska det in ett styrkepass med mannen eller på gymmet också. Men mjukstartar årets träning lite nu för att komma in i jobbrutinerna. Sen får vi se hur länge kroppen orkar köra dessutom.
Men med Stella gick det jogga fram till v 33 och körde styrkepass till v 35, sen blev det "bara" pw med hunden de sista 3 veckorna innan hon kom.

Ha en riktigt skön Söndag, Kram Malin