fredag 11 januari 2013

Mer snö och träning!

Äntligen kommer det lite mer snö. När vi kom hem från Finland så hade det ju börjat töa bort här hemma. Inte så bra när sambon och M ska träna inför kortvasan. Men nu har vi fått snö igen så nu ska vi nog börja ta oss ut i spåren. Igår så tog jag faktiskt årets första löptur. 4,5 km blev det som jag och Zigge tog oss fram medans snön föll ner över oss. Såååå skönt!




Bilderna är från Finland och nästa gång vi kommer dit är det 40-50 grader varmare än vad vi hade i julas. Svårt att tänka sig att det skiljer så mycket.

Nu är det helg och huset städat, julsaker bortplockat. Handbollsträning, lite skridskoåkning, ridning, kalas, ev skidåkning och ett extra barn är vad helgen bjuder på. Vad har ni för er?

Trevlig Helg!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja för löpningen!!! Trevlig fredag kram

millandante sa...

Härliga bilder och oj så knasigt egentligen med en sådan temperaturskillnad;)

Kram och fin helg:)

Hemma på Sjuan sa...

Härliga vinterbilder du visar!
Ser att din vovve oxå gillar snön ;)
Ha en fin fredagskväll, kram Suss

svart vitt och rött sa...

Springa i snön är inte det lättaste! Det är ju extra tungt, fast hunden ser ut att ha haft kul också :-) I morgon blir det lite loppisar för min del :-)

Maria - Wikers Liv sa...

Fina bilder! Så söt han är vovven!
Just nu hänger jag i soffan ;) I helgen blir det skjuts till stall och firande av våra äldsta döttrar som fyller 20 (!!!!) år på söndag.
Trevlig helg!
Kram /Maria

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja brrr så kallt ni hade det men fina bilder och skönt med en löptur, har funderat lite idag om jag inte ska försöka mig på det där med löpning igen, vill så gärna kunna springa. Perfekt hemmaträning om man inte orkar ta sig till gymmet. I helgen ska jag också städa bort julen och så ska vi börja med sonens rum so ska spacklas och målas. Ha en skön helg!

Kram Ullis

FruNeroLindström sa...

Men visst är det underbart att vi åter fått snö.
En full helg då med andra ord.
Här myser vi mest, min först riktiga "helg" efter jobbstarten.
Men ett styrkepass med en kompis ska det iallafall bli.
Ha en underbar helg, kram Malin

Allt och/eller Inget sa...

Vilka fina vinterbilder! Jag gillar också att det är snö på vintern, alternativet är ju regn och rusk. Nej tack :)
Jag vill önska dig ett fint 2013!
Kram Linda

Min plats i solen sa...

Låter härligt Kia! :) Här kom det snö i natt. Inte mycket alls, bara ett tunt täcke. Men oj, vad kallt det blev. Det biter rejält i kinderna och inomhus eldar vi i brasan.

Ha en fortsatt fin helg i vinterlandskapet.

Kram Lotta