söndag 13 januari 2013

Var får de all energi ifrån??

Det var den lördagen det! A hade handbollsträning 9-10 och då skjutsa jag bort M till hästen, tillbaka för att köra cirkelträning 10-11. Första gången och det var jobbigt, 30 sekunder på olika övningar. Det var efter handbollen så då ville A vara med. Hon kämpa på även om redan tränat 1 timme redan. När vi skulle åka därifrån kom tränaren till 01 och 02:orna fram och ville prata med mig. De skulle ha match i hallen 12:15 och var kort om spelare. Så de undra om A ville vara med och spela. Klart hon ville! Hem lite snabbt och få i henne något i magen och sen tillbaka för att spela match med de stora tjejerna. Hel plan och 2 x 15 min var nytt men det gick bra och de vann med 9-3. Bra start på lördagen med nästan 3 timmars träning.


Sen tog vi det betydligt lugnare och åkte in till stan till Historiska museet. Var där för 100 år sen när jag gick i skolan, kommer inte ihåg så mycket från det. Vi gick runt där och titta på Vikingatiden m.m.






Schackpjäs, väldigt detaljrik.


I guldrummet visa de upp alla skatter och N tyckte kronorna var finast. De här var brudkronor.

Kvällen fortsatte i ett lugnt tempo med Monopol och lördagsgodis. Sen somna alla trötta. : )



5 kommentarer:

Tina sa...

Jag får iaf min ifrån solen idag, inte dumt!

kram

Hannis sa...

Om man nu ändå kunde ha lite av den energin...
Vilken schackpjäs! Och vackra kronor.
Lite mera hantverk då än nu känns det som=))

Kram Hannis

A House With A View sa...

Det lät som en toppendag:)))) Wow vad mycket roligheter på agendan! Förstår att ni somnade gott:))

Vackra kronor!

Kraaaaaaam aka

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !
Så kan det ju se ut en lördag;)
Här åkte en till badhuset, en till bio och en till 4 års kalas
jag försökte få nptt gjort men det mesta av dagen gick att köra.
Sen vlev set övernattning för barna och fika med vönner !
En sådan mysig lördag!
Kul med museobesöket !
Ha en fin vecka nu !
Kram.
Så flitig h är ! :)

svart vitt och rött sa...

Halloj! Oj, jag skrev ett svar på min blogg, men tänkte på nu att du kanske inte såg det. Jag har aldrig målat tavlor med fler än ett namn, men det ska säkert gå :-) Skicka mig din idé så ska jag se hur vi kan lösa det :-) Ha en riktigt bra start på veckan!