måndag 21 januari 2013

Läste ni denna som ung?

Vindsträdgården av Virginia Andrews. Den boken läste jag för lite mer än 20 år sen. Nu lät jag väldigt gammal! : ) Den och de andra i samma serie. Jag och sambons syrra tyckte de var jätte bra och jag har fortfarande kvar många av dom dock inte den första. Tänkte att M kanske skulle gilla dom men Vindsträdgården finns bara på engelska i bokhandeln nu och då fick det bli så. M tycker den är lite svår så jag tog den igår och börja läsa, få se hur jag tycker att den är efter så många år!? Har ni läst den?


5 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Den har jag faktiskt inte läst... inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Böcker på engelska borde man läsa lite oftare för att hålla igång språket. Ett bra sätt att lära sig :-) Ha en fortsatt go kväll!

Anette Ryan sa...

HEj!
Jag ar nastan helt saker pa att jag last dem. Visst ar det om syskonen som bor / ar inlasta pa vinden dar storesyster och storebror blir ett par?!?
Har bara vaga minnen men minns att jag gillade dem da det begav sig.
Sjalv laser jag blandat, bade pa engelska och svenska. For mig ar det ju aven bra att halla uppe svenskan ;-)
Kram Anette

Maria - Wikers Liv sa...

Nej, den har jag inte läst.
Ha en fin tisdagseftermiddag och kväll!
Kram /Maria

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Näää..den har jag inte läst. Jag borde oxå läsa lite litteratur på engelska..känns som att språket behöver hållas igång en aning.

Kram

Dagar av lycka sa...

Ja jösses, jag plöjde alla böcker av henne när de begav sig. Tyckte att de var JÄTTEbra då. Misstänker att jag kanske inte skulle tycka det nu dock ;)

Tack för din rara kommentar inne hos mig. Bra att du lämnade det, så att jag hittade hit :)

ha det bra! /Anna